Preparation of Teaching Book Based on Integrative Approach in

Authors

  • Baiq Widia Nita Kasih Universitas Islam Negeri Mataram

DOI:

https://doi.org/10.23971/altarib.v7i1.1465

Keywords:

Integrative Approach, Preparation of Teaching Book

Abstract

Arabic learning in Indonesia is divided into two institutions that is Arabic

References

Abdul

Ad Dahamaani, D. I. M. (2008). Al Madkhal At Takaamuli fii ta

Ad Dalimi, T. A. H., & Al Wailii, S. A. K. (2009). Ittijahaat Haditsah fii tadris al lughah al arabiyah. Yordania: Aalim Al Kutub Al Hadist.

Al Ghali, N. A., & Abdullah, A. H. (n.d.). Asaasu I

Al Khalifah, H. J. (2014). Al manhaj al madrasi al ma

Al Khuaaladah, M. M. (2011). Asas bina al manahij at Tarbiyah wa tashmimu al kitab at ta

Al Khuli, M. A. (1984). Asaalib tadris al lughah al araabiyah. Riyadh: al mamlakah al arabiyah as syu

al Wakil, H., & Mufti, M. (n.d.). Usus Bina Al Manahij wa takaamuliha. Mesir: Mathba

ar Rakaabi, J. (1996). Thuruqu tadris al lughah al arabiyah. Damsyik: Darul Al-Fikri.

Belanawati, T. (2003). Pengembangan Bahan Ajar. Jakarta: Universitas Terbuka.

Fuad Effendy, A. (2012). Metodologi Pengajaran Bahasa Arab. Malang: Misykat.

Hasan, H. A. (1424). Dirasaat fii al manahij wa ta

Ibrahim, F. T., & Kalzah, R. A. (2000). Al Manahij Al Mu

Nur Cahyanti, M. (2014). Peningkatan Kemampuan Berbahasa Ekspresif dan Reseptif Anak Autis dengan Menggunakan Pendekatan ABA (Applied Behavior Analysis). 1(2).

Prastowo, A. (2011). Panduan Keratif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Yogyakarta: Diva Press.

Salma Prawiradilaga, D. (2007). Prinsip Desain Pembelajaran. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Syaatah, H. (n.d.). Istiratijiyaat haditsah fii ta

Syamsudin, & Vismaja, D. (2007). Metode Penelitian Pendidikan Bahasa. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Tu

Tu

Wahdah, N., Hamid, A., & Ainin, M. (2017). Al-Mu

Downloads

Published

2019-06-01

Issue

Section

Artikel
Abstract viewed: 492 times
PDF downloaded: 391 times