Learning Material Development for

Authors

  • Musalwa Musalwa Universitas Islam Negeri Imam Bonjol Padang

DOI:

https://doi.org/10.23971/altarib.v7i1.1468

Keywords:

Contextual Teaching and Learning Approach (CTL), Ilm Al-Bayan, Material Development

Abstract

The study starts from the awareness of the importance of

References

Al Ghali, N. A., & Abdullah, A. H. (n.d.). Asaasu I

Al Hadid, A. (n.d.). Musykilah Ta

Al Midani, A. H. (1996). Al Balaghah Al Arabiyah, Asasuha, wa ‘Ulumuha, wa Fununuha. Jeddah: Dar Al Basyir.

Alhasyimi, A. (1999). Jawahir al Balaghah fi Ilm al Ma

Belawati, T. (2003). Pengembangan bahan ajar. Jakarta: Universitas Terbuka.

Hamid, M. A. (2008). Pembelajaran bahasa Arab: Pendekatan, metode, strategi, materi, dan media. UIN-Maliki Press.

Hidayat. (n.d.). Al-Balaghah lil Jami

Ibrahim, F. T., & Kalzah, R. A. (2000). Al Manahij Al Mu

Masnur, M. (2007). KTSP Pembelajaran Berbasis Kompetensi dan Kontekstual. Jakarta: Bumi Aksara.

Sanjaya, W. (2006). Pembelajaran dalam implementasi kurikulum berbasis kompetensi. Kencana.

Sanjaya, W. (2010). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan, cet. VII, Jakarta: Prenada Media Group.

Sugiyono. (2008). Metode penelitian pendidikan:(pendekatan kuantitatif, kualitatif dan R & D). Alfabeta.

Trianto. (n.d.). Mendesain Pembelajaran Kontekstual (Contextual Teaching and Learning). Jakarta: Cerdas Pustaka Publisher.

Tricahyo, A. (2009). Metafora dalam Al-Qur

Zaenuddin, M., & Nurbayan, Y. (2007). Pengantar ilmu balaghah. Refika Aditma.

Downloads

Published

2019-06-01

Issue

Section

Artikel
Abstract viewed: 599 times
PDF downloaded: 442 times