The Development of Qaw?’idul I’l?l Teaching Materials by an Inductive Approach
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFArticle Metrics
Abstract view : 291 times | PDF view : 230 timesReferences
Abidin, Y. (2012). Pembelajaran Bahasa Berbasis Pendidikan Karakter. Bandung: Refika Aditama.
Ahmad, S. Z. @ H., Ghani, S. A., Hashim, U. H. H., Shaadon, Z., & Mustapa, N. S. (2012). The Purpose of Reading Arabic Text and the Problems Faced: A Preliminary Survey at the Faculty of Islamic Studies. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 59, 18–25. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.240
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT RINEKA CIPTA.
Arsanti, M. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Penulisan Kreatif Bermuatan Nilai-Nilai Pendidikan Karakter Religius bagi Mahasiswa Prodi PBSI , FKIP , UNISSULA. Jurnal Kredo, 1(2), 71–90. https://doi.org/10.24176/kredo.v1i2.2107
Bahri, S., Prasasti Abrar, A. I., & Angriani, A. D. (2017). Perbandingan Metode Deduktif Dengan Induktif Terhadap Hasil Belajar Matematika Ditinjau Dari Motivasi Belajar Siswa. MaPan, 5(2), 201–215. https://doi.org/10.24252/mapan.v5n2a4
Bako, F. M., Masrurah, F., Tuli, F., & Arifah, D. (2018). Pengawasan dan Evaluasi Program Bahasa Arab di Pondok Pesantren. Arabi : Journal of Arabic Studies, 3(1), Article 1. https://doi.org/10.24865/ajas.v3i1.72
Borg, W.R. & Gall, M. (2003). Educational research: an introduction (fourth). New York: Longman.
Brown, D. (2008). Prinsip Pembelajaran Dan Pengajaran Bahasa. Jakarta: Person Education.
Effendy, A. F. (2009). Metodologi Pengajaran Bahasa Arab. Malang: Misykat.
Ernawati, I. (2017). Uji Kelayakan Media Pembelajaran Interaktif Pada Mata Pelajaran Administrasi Server. Elinvo (Electronics, Informatics, and Vocational Education), 2(2), 204–210. https://doi.org/10.21831/elinvo.v2i2.17315
Haryadi. (2014). Dasar-dasar Membaca: Bermuatan Kreativitas Berpikir dan Nilai-Nilai Pendidikan Karakter. Semarang: UNNES PRES.
Hasmam, A., & Rahimi, N. M. (2010). Types of text in books for learning Arabic as a second language: A document analysis. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 7(2), 50–56. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.10.008
Idrus, L. (2019). Evaluasi Dalam Proses Pembelajaran. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam “ADAARAâ€, 9(2), 920. https://jurnal.iain-bone.ac.id/index.php/adara/article/view/427
Isnainiyah. (2019). Pengembangan Kitab Matan Al-Jurumiyah Dengan Pendekatan Induktif Untuk Siswi Madrasah Diniyah Nurul Ulum. Prociding Seminar Nasional bahasa Arab Mahasiswa III, 1–20. http://prosiding.arab-um.com/index.php/semnasbama/article/view/422
Jannah, M. (2021). Pentingnya Proses Evaluasi dalam Pembelajaran di Sekolah Dasar. EDUCATOR (Directory of Elementary Education Journal), 2(2), 49–63. https://e-journal.iaingorontalo.ac.id/index.php/educator
Kesuma, M., & Reni Puspita Sari. (2020). Pengembangan Modul Sharaf Dengan Pendekatan Deduktif Di Pondok Modern Madinah Lampung. Studi Arab, 11(1), 27–36. https://doi.org/10.35891/sa.v11i1.1944
Kholisoh, L. N. (2018). Sudahkah Evaluasi Kemahiran Berbicara Bahasa Arab Pada Tingkat Dasar Dilakukan? Jurnal Penelitian Bahasa, Sastra, Dan Budaya Arab, 1(1), 73–87. https://doi.org/Https://doi.org/https://10.17509/alsuniyat.v1i1.24200
Magdalena, I., Fauzi, H. N., Putri, R., & Tangerang, U. M. (2020). Pentingnya Evaluasi dalam Pembelajaran dan Akibat Memanipulasinya. Bintang, 2(2), 244–257. https://doi.org/10.36088/bintang.v2i2.986
Munawwir, A. W. (1997). Kamus Al- Munawwir Arab- Indonesia. Surabaya: Pustaka Progresif.
Rambe, P., Islam, U., Sultan, N., & Kasim, S. (2015). Analisis Kemampuan Mahasiswa Pendidikan Bahasa Arab dalam Memahami Bentuk-Bentuk Kosakata, Kutubkhanah, 18(2), 97–111. http://dx.doi.org/10.24014/kutubkhanah.v18i2.1475
Rankin, E. ., & Culhane, J. (1969). Compare cloze and multiple choice comprehension test scores. Journal of Reading, 13, 193–198. https://www.jstor.org/stable/40017267
Sehri, A. (2014). Metode Pengajaran Nahwu Dalam Pengajaran Bahasa Arab. Jurnal Hunafa, 7, 47–60. https://doi.org/10.24239/jsi.v7i1.108.47-60
Shobirin, M. S. (2020). Proses Morfologis Pembentukan Jamak Nomina dalam Bahasa Arab. Journal of Educationand Management Studies, 3(1), 19–24. https://ojs.unwaha.ac.id/index.php/joems/article/view/289
Sitepu. (2012). Penulisan Buku Teks Pelajaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Sudjana, N. (2010). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Suryani, Nunuk ; Setiawan, Achmad; Putria, A. (2019). Media Pembelajaran Inovatif dan Pengembanganya. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Syamsiar. (2020). Penerapan Model Induktif Kata-Bergambar terhadap Penguasaan Kosa Kata Bahasa Arab Peserta Didik. Jurnal Pendais, 2(2), 161–178. https://uit.e-journal.id/JPAIs/article/view/951
Syihabuddin. (2019). Tes Dan Evaluasi Pengajaran Bahasa. Bandung: UPI PRESS.
Taufik. (2016). “Istiratijiyat Al-Ta’alum Al-Mubasyar Lada Al-Thalabah Al-Mutakhashishin Fi Al-Lughah Al-‘Arabiyah Bi Istikhdam Barnamaj ATLAS.Ti,.†Arabiyat: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab Dan Kebahasaaraban, 3(2). 267-281. https://journal.uinjkt.ac.id/index.php/arabiyat/article/view/3333
Widoyoko, E. P. (2009). Evaluasi Program Pembelajaran (. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Zubaidi, A., Junanah, J., & Shodiq, M. J. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Mahârah Al-Kalâm Berbasis Media Sosial Menggunakan Aplikasi Tiktok. Arabi : Journal of Arabic Studies, 6(1), 119. https://doi.org/10.24865/ajas.v6i1.341
Zuhairini dkk. (2006). Sejarah Pendidikan Islam. Jakarta: PT Bumi Aksara.
DOI: https://doi.org/10.23971/altarib.v10i2.4666
Article Metrics
Abstract view : 291 timesPDF - 230 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Isnainiyah, Mohamad Zaka Alfarisi, Asep Sopian

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed By:
Tool:
Al-Ta'rib : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Arab IAIN Palangka Raya is published by Arabic Education Departement (PBA), the Faculty of Education and Teacher Training (FTIK), State Islamic Institut (IAIN) of Palangka Raya in partnership with IMLA (Association of Arabic Lecturers).
Editor and Administration Address:
Arabic Education Departement (PBA), the Faculty of Education and Teacher Training (FTIK), State Islamic Institut (IAIN) of Palangka Raya, Jalan G. Obos Komplek Islamic Centre Palangka Raya, Kalimantan Tengah, Indonesia, Postal Code 73111.Email: jurnalaltarib@gmail.com/attarib@iain-palangkaraya.ac.id, Website: http://e-journal.iain-palangkaraya.ac.id/index.php/tarib
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.