Using Singing Method Assisted by Popular Children's Song Application in Mufrodat Learning
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFArticle Metrics
Abstract view : 63 times | PDF view : 33 timesReferences
A. R, M. N., Fithriyah, S., Fathurrahman, M. I., & Astari, R. (2020). Variasi Fonologis Kosakata Bahasa Arab: Bahasa Arab Fush? dengan Bahasa Arab Maroko. Al-Ta’rib : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Arab IAIN Palangka Raya, 8(1), 65–76. https://doi.org/10.23971/altarib.v8i1.1789
Abidin, Z., & Satrianingsih, A. (2018). Perkembangan dan Masa Depan Bahasa Arab. Diwan : Jurnal Bahasa Dan Sastra Arab, 3(2), 141-154. https://doi.org/10.24252/diwan.v3i2.4459
Afroni, M., & Lutfi, A. B. (2021). Efektivitas Metode Bernyanyi Dalam Penguasaan Mufradat Bahasa Arab Di Kelas Vii A Mambaul Ulum Tegal Tahun Pelajaran 2020/2021. Bashrah, 1(02), Article 02. https://doi.org/10.58410/bashrah.v1i02.320
Akhiruddin, K. M. (2015). Lembaga Pendidikan Islam Di Nusantara. TARBIYA: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam, 1(1), 195–219. https://journal.uinsgd.ac.id/index.php/jurnal-tarbiya/article/view/143
Amrulloh, Afif M. (2016). Fonologi Bahasa Arab (Tinjauan Deskriptif Fonem Bahasa Arab). Jurnal A-Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, 8(1), https://doi.org/10.24042/albayan.v8i1.353
Anisa, I. F., & Aprianti, E. (2023). Implementasi Pembelajaran Bahasa Sunda Melalui Metode Bernyanyi Pada Kelompok B. CERIA (Cerdas Energik Responsif Inovatif Adaptif), 6(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.22460/Ceria.V6i1.12684.
Arsyad, Azhar. (2004). Bahasa Arab Dan Metode Pengajarannya, Beberapa Pokok Pikiran. Yogjakarta: Pustaka Pelajar.
BELNAP, R. K. (1987). WHO’S TAKING ARABIC AND WHAT ON EARTH FOR? A Survey Of Students in Arabic Language Programs. Al-’Arabiyya, 20(1/2), 29–42.
Dian, R. (2020). Metode Bernyanyi Dalam Meningkatkan Kemampuan Menghafal Mufrodat Bahasa Arab Pada Siswa Kelas Ii Mi Darul Hikmah Bantarsoka [Phd Thesis]. Iain Purwokwerto.
ElHawari, R. (2020). Teaching Arabic as a Heritage Language. Routledge.
Hermawati, H., & Suyadi, S. (2020). Pembelajaran Somamun Melalui Metode Bernyanyi Pada Anak Usia Dini Di Tk Simahate Takengon. Early Childhood: Jurnal Pendidikan, 4(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.35568/Earlychildhood.V4i1.791.
Hizbullah, N., & Mardiah, Z. (2015). Masalah Pengajaran Bahasa Arab Di Madrasah Aliyah Di Jakarta. Jurnal Al-Azhar Indonesia Seri Humaniora, 2(3), 189–198. http://dx.doi.org/10.36722/sh.v2i3.145
Husseinali, G. (2006). Who is Studying Arabic and Why? A Survey of Arabic Students’ Orientations at a Major University. Foreign Language Annals, 39(3), 395–412. https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.2006.tb02896.x
Iftaturrohmah, Yuliati, N., & Suhartiningsih. (2022). Efektivitas Metode Bernyanyi Berbantuan Media Audiovisual Terhadap Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris Anak Kelompok B. Abata : Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 2(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.32665/Abata.V2i1.298.
Julaeh, T. (2019). Penerapan Metode Bernyanyi Pada Anak Usia Dini Di Sekolah Rasmitham Wittaya (Selatan Thailand). a Thesis
Noraida, N., Jasmani, J., & Wahdah, N. (2020). Sing With Play :Apakah Efektif Untuk Meningkatkan Penguasaan Mufradath Bahasa Arab Siswa? Proceeding NATHLA : Al-Nadwah Al-’Alamiyyah Fi Ta’lim Al-Lughah Al-’Arabiyyah, 1(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.23971/Nathla.V1i1.180.
Nurlaila, N. (2020). Maharah Kalam Dan Problematika Pembelajarannya. Al-Af’idah: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab Dan Pengajarannya, 4(2), Article 2. Https://Doi.Org/10.52266/Al-Afidah.V4i2.596.
Priningsih, Y., Endang, B., & Yuniarni, D. (N.D.). Meningkatkan Kecerdasan Spiritual Melalui Metode Bernyanyi Pada Anak Usia 4-5 Tahun. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa, 6(2). http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v6i2.18814
Ridwan, R., & Awaluddin, A. (2019). Penerapan Metode Bernyanyi dalam Meningkatkan Penguasaan Mufradat Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Di Raodhatul Athfal. Didaktika : Jurnal Kependidikan, 13(1), 56-67. doi:https://doi.org/10.30863/didaktika.v13i1.252
Rusady, A. T. (2018). ????? ?????? ?? ???? ????? ??????? ? ??? ?????? ?? ???????. Izdihar : Journal of Arabic Language Teaching, Linguistics, and Literature, 1(1), Article 1. https://doi.org/10.22219/izdihar.v1i1.6563
Sarif, A., & Nurharini, F. (2022). Efektivitas Metode Bernyanyi Dalam Meningkatkan Penguasaan Kosakata Bahasa Arab Di Surabaya: Efektivitas Metode Bernyanyi Dalam Meningkatkan Penguasaan Kosakata Bahasa Arab Di Surabaya. MUMTAZA Journal Of Arabic Teaching, Arabic Linguistic And Literature, 1(2), https://ejournal.stibada.ac.id/index.php/mumtaza/article/view/23
UU No. 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional [JDIH BPK RI]. (N.D.). Retrieved May 9, 2023, From Https://Peraturan.Bpk.Go.Id/Home/Details/43920/Uu-No-20-Tahun-2003.
Wahidmurni, W. (2017). Pemaparan metode penelitian kuantitatif [Teaching Resources]. http://repository.uin-malang.ac.id/1985/
Wahyuni, Nelti., Oktariana, Riza., & Fitriani. (2021). Efektifitas Metode Bernyanyi Terhadap Kemampuan Menyimak Anak Kelompok A Di Tk Bungong Seuluepok Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Vol 1(1). https://jim.bbg.ac.id/pendidikan/article/view/293
Widyaningrum, H. K., & Hasanudin, C. (2019). Kajian Kesulitan Belajar Membaca Menulis Permulaan (MMP) di Sekolah Dasar. Pedagogia : Jurnal Pendidikan, 8(2), 189-199. https://doi.org/10.21070/pedagogia.v8i2.2219
Zakiyah, N., & Noor, F. A. (2022). Efektivitas Metode Menyanyi Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Sejarah Kebudayaan Islam Kelas Iii Madrasah Ibtidaiyah. Abdau: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 5(2), Article 2. Https://Doi.Org/10.36768/Abdau.V5i2.363.
DOI: https://doi.org/10.23971/altarib.v11i1.6961
Article Metrics
Abstract view : 63 timesPDF - 33 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Ridha Rahmatannisa, Nurul Wahdah, Muhammad Redha Anshari, Marsiah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed By:
Tool:
Al-Ta'rib : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Arab IAIN Palangka Raya is published by Arabic Education Departement (PBA), the Faculty of Education and Teacher Training (FTIK), State Islamic Institut (IAIN) of Palangka Raya in partnership with IMLA (Association of Arabic Lecturers).
Editor and Administration Address:
Arabic Education Departement (PBA), the Faculty of Education and Teacher Training (FTIK), State Islamic Institut (IAIN) of Palangka Raya, Jalan G. Obos Komplek Islamic Centre Palangka Raya, Kalimantan Tengah, Indonesia, Postal Code 73111.Email: jurnalaltarib@gmail.com/attarib@iain-palangkaraya.ac.id, Website: http://e-journal.iain-palangkaraya.ac.id/index.php/tarib
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.